افتادگی رحم

افتادگی رحم یا پرولاپس زمانی اتفاق می افتد که بافت شل می شود و همین امر سبب می شود که افتادگی رحم باعث شود . معمولا این حالت فقط در خانم ها اتفاق می افتد  که با افتادگی رحم ،بر آمدگی در واژن دیده می شود .

علائم افتادگی رحم

یکی از مهمترین علائم افتادگی رحم احساس درد لگنی یا احساس فشار در ناحیه واژن است .

بی اختیاری ادرار در زمان سرفه کردن و یا خنددین .

احساس فشار در زمان تخلیه ادرار به این معنی که با کوچکترین احساس فشار باید هر چه سریعتر ادرار تخلیه شود .

احساس درد و ناراحتی در زمان رابطه جنسی.

افتادگی-رحم

تست تشخیصی افتادگی رحم

معاینه توسط متخصص زنان و زایمان یکی از بهترین و دقیق ترین روش ها برای تشخیص افتادگی رحم است . در حین این معاینه لازم است تا معاینه از ناحیه واژن صورت گیرد تا بر آمدگی مثانه را در داخل واژن بررسی گردد .

راه های پیشگیری از افتادگی رحم

• یکی از مهمترین موارد در رابطه با پیشگیری از افتادگی رحم ،این مورد است که در صورت ابتلا به اضافه وزن ،هر چه سریعتر وزن خود را کاهش دهید .
  • در صورت ابتلا به یبوست ،اقدامات درمانی متناسب را انجام دهید .خانم هایی که در مدت زمان طولانی مبتلا به یبوست هستند به مرور زمان دچار افتادگی رحم می شود .
  • از ورزش هایی که سبب وارد شدن فشار ،از لگن به واژن می شود تا جای ممکن خودداری کنید
  • از بلند کردن اجسام سنگین تا حد امکان امتناع کنید
دکتر گیتی محمد ابراهیم متخصص زنان در غرب تهران هستند که با بررسی و آزمایشات قبل از اقدام به جراحی بهترین روش ممکن برای فرد را پیشنهاد می کنند . شما می توانید برای مشاوره و تماس با شمار های زیر تماس حاصل فرمایید :

کنترل کردن افتادگی رحم

بیشتر بانوان از دکتر گیتی محمد ابراهیم متخصص زنان در غرب تهران این سوال را می پرسند که در صورت ابتلا به افتادگی رحم با کمک چه روش هایی  می توان عوارض ناشی از آن را کنترل کرد .

ورزش هایی به نام کگل از جمله روش هایی است که با استفاده از آن می توان عوارض ناشی از افتادگی رحم را کنترل کرد و یا از بدتر شدن آن تا جای ممکن جلوگیری کنید .

دکتر گیتی محمد ابراهیم به بانوانی که دچار افتادگی رحم هستند ،آموزش می دهند که چگونه این ورزش را انجام دهند تا بتوانند این عوارض را کنترل کرد .

درمان افتادگی رحم یا درمان پرولاپس

یک روش درمان آن پساری است که به انواع و اندازه های مختلف استفاده می شود

روش دیگر درمان افتادگی رحم با کمک جراحی است ،در طی این روش درمان جراح متخصص زنان و زایمان برحسب میزان افتادگی ،بافت های شل و افتاده را در موقعیت قبلی خود بر می گرداند .

جراحی افتادگی مثانه

سرطان تخمدان