بارداری خارج از رحم درمان دارد؟

مادر شدن و داشتن فرزند جزو خواسته های اساسی بشر بوده و لذت آن دور از تصور است . خداوند مهر مادری را در همه بانوان قرار داده و انگیزه تداوم نسل را در همه قرار داده است . سالانه میلیون ها کودک به دنیا می آیند و زندگی را برای خانواده خوشایندتر می سازند اما گاهی این روند به درستی جلو نمی رود و ممکن است بارداری غیر طبیعی و خارج از رحم باشد . آن گاه یک لذت زیبا به تجربه ای تلخ تبدیل می شود و لبخند را بر لبان مادر می خشکاند . بارداری نابجا ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شود اما لازم است از چگونگی آن آگاهی یابید و راه های درمان آن را بدانید تا خود را برای بارداری سالم آماده نمایید.

حاملگی خارج رحمحاملگی خارج از رحم

در این نوع بارداری زمان تشخیص ، اهمیت زیادی دارد تا آسیبی به مادر وارد نشود و شرایط حاملگی مجدد زودتر فراهم شود . حاملگی نابجا خطر ناک است و زمانی رخ می دهد که تخمک لقاح یافته ، خارج از رحم قرار گیرد. این تخمک بارور معمولا در لوله رحم جا خشک می کند و اگر دیر اقدام شود باعث پاره شدن لوله رحم و خونریزی می گردد . البته تخمک ها در قسمت تخمدان و گردن رحم نیز ممکن است رشد کنند .

علائم خاموش این بارداری

علائم این نوع بارداری بی سرو صدا است و ممکن است مادر این علائم را با بیماری های دیگر اشتباه بگیرد و تصور کند به دلایل مسمویت و یا مشکلات گوارشی حال جسمانیش به هم ریخته است . گاهی اصلا متوجه بارداری نمی شوند و یا گاهی این افراد تصور می کنند علائم یک بارداری طبیعی را دارند و با گذشت زمان با وجود خونریزی از واژن ، درد های لگنی و سرگیجه های شدید و افت فشار متوجه علتی غیر طبیعی در خود می شوند .

دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوین به درمان بیماری های زنان می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۰۰۳۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

دلایل محرک حاملگی خارج از رحم

حاملگی خارج از رحم دلایل تحریک کننده دارد که می توان به مواردی از آن اشاره کرد مانند آسیب های لوله ای رحم به خاطر جراحی های قبلی ، عفونت زیاد ، اختلالات مادرزادی ، سابقه استفاده از IUD ، استعمال دخانیات ، سابقه قبلی حاملگی خارج از رحم و بهره گیری از دارو هایی که برای باروری استفاده می شود . بهتر است با رعایت اصول سالم، این عوامل تشدید کننده به حداقل برسد .

چه موقع علائم را جدی بگیریم ؟

از زمانی که متوجه بارداری خود شده اید باید به نشانه های جسمانی خود بیشتر حساس شوید . حاملگی نابجا در لوله رحم باعث ایجاد درد در زیر شکم مادر می شود و با رشد تخمک ، احتمال پاره شدگی لوله رحم وجود دارد و در این حالت درد زیاد شده و خونریزی تشدید می گردد . در چنین وضعیتی باید به متخصص زنان  مراجعه کنید تا بارداری شما بررسی شود .

چهار × چهار =