درمان زگیل تناسلی

عفونت های جنسی در چهارچوب و فرآیند شناخت بیماری ها و درمان بیماری های زنان، انواع مختلفی دارند که یکی از شایع ترین آنها ویروس hpv است. این همان ویروسی است که سبب به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود. البته آمار نشان می دهد احتمال ایجاد زگیل تناسلی در مردان بیشتر از زنان است.

علائم زگیل تناسلی

عارضه زگیل تناسلی از طریق مقاربت جنسی انتقال می یابد؛ تماس های جنسی شامل انواع ارتباط های دهانی، واژنی و معقدی هستند. اما اگر گمان می کنید این عارضه همواره با چشم انسان قابل رویت است، در اشتباه هستید و این درست همان چیزی است که باید افراد را نسبت به آن آگاه کرد. به بیان بهتر مساله تشخیص زگیل تناسلی در میان افراد ، مساله ای بسیار پراهمیت است؛زگیل ها ممکن است بسیار ریز و به گونه ای استتار شده در رنگ پوست یا تیره تر از آن باشند. نوک زوائد زگیلی ممکن است شباهت بسیاری به گل کلم داشته باشد و یا با لمس دست ، نرم یا کمی برآمده به نظر بیاید. یکی از مهمترین عوارض ناشی از آن می تواند ترشحات واژنی، خارش، خونریزی و سوزش باشد .

درمان زگیل تناسلی

متخصص زنان یادآور شده اند که زگیل تناسلی در زنان می تواند در هر یک از مواضع زیر به وجود آید:

• درون واژن یا مقعد
  • بیرون واژن یا مقعد
  • سرویکس رحم

انتقال زگیل تناسلی

این عارضه می تواند از یکی از راهای ذیل پدیدار شود:

• تماس پوست به پوست مانند رابطه مقعدی و واژن
  • وسایل جنسی مشترک
  • رابطه جنسی دهانی (به ندرت)
  • گفته می شود ویروس قادر است طی زایمان از مادر به نوزاد منتقل شود.هرچند این مورد بسیار نادر گزارش شده است.

تشخیص زگیل تناسلی

شاید جالب باشد بدانید از آن رو که زگیل ها در بسیاری موارد قابل مشاهده نیستند پزشک متخصص برای رویت و پدیدار شدن آنها، یک محلول رقیق استیک اسید را بر قسمت مورد نظر می مالد تا زگیل ها به رنگ سفید نمایان شوند و سپس ممکن است پزشک ،زگیل ها را به کمک ذره بین مخصوص کولپوسکوپ مشاهده کند.

عوارض زگیل تناسلی

عارضه زگیل تناسلی همچنین می تواند ارتباط مستقیمی با پدیده سرطان دهانه رحم داشته باشد و از این روست که هرگاه سخن از زگیل تناسلی به میان می آید، عناوینی مانند تست پاپ اسمیر و سرطان دهانه رحم نیز مطرح می شود .

سرطان دهانه رحم

سرطان دهانه رحم نوعی سرطان است که از گردن رحم شروع می شود علت آن را به خاطر رشد خارج از کنترل سلول های بدن نام برد و مانند سرطان های دیگراین سلول‌ها نیز قابلیت دارند در دیگر اعضای بدن گسترده شده و یا به سلول ها و بافت های دیگر حمله کنند.

در حدود ۹۰ درصد از موارد این سرطان،با عفونت ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) به وجود می آید اما باید این را هم بدانید که در بسیاری افراد که به عفونت‌های ویروس پاپیلوم انسانی مبتلا می شوند، سرطان دهانه رحم به وجود نخواهد آمد.

برای بسیاری بانوان مهم است که بررسی لگنی منظم و تست پاپ اسمیر را تجربه کنند و این چیزی است که می تواند به تشخیص تغییرات لگنی و واژنی که به علت زگیل به وجود آمده اند یا علائم ابتدایی سرطان سرویکس کمک کند.

دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوین به درمان بیماری های زنان می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۰۰۳۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

درمان زگیل تناسلی

بگذارید همین آغاز بگوییم که برای درمان قطعی ویروس زگیل های تناسلی راهی وجود ندارد اما پزشک متخصص زنان که در درمان بیماری های زنان کارآزموده است می تواند با دارو و یا جراحی به بیمار خود کمک کند تا از شر زگیل های تناسلی خلاص شود. پس بهتر است از همان ابتدا فرصت کافی برای یافتن بهترین دکتر برای درمان زگیل تناسلی صرف کنید تا مجبور به دوباره کاری نشوید. این نکته را نباید فراموش کرد چنانچه زگیل ها باعث ایجاد مشکل و ناراحتی در بیمار نشوند می توان آنها را به حال خود واگذاشت تا به خودی خود بهبود یابند.

جراحی برای درمان زگیل تناسلی

ممکن است شما برای برداشتن زگیل های خاصی که پزشک متخصص آن ها را تشخیص می دهند نیاز به جراحی داشته باشید که گزینه هایی مانند :

• منجمد کردن با نیتروژن مایع
  • الکتروکوتری
  • برداشتن به وسیله جراحی
  • و درمان با لیزر را شامل می شوند.