درمان عفونت یا التهاب لگن چیست؟

درمان عفونت  لگن

عفونت لگن چیست؟راه های پیشگیری از عفونت لگن را می دانید ؟ چه مسائلی باعث به وجود آمدن این عفونت می شود؟ آیا عفونت لگن بر روی ناباروری تاثیری دارد ؟ برای پاسخ به این سوالات مطلب زیل را دنبال کنید.

درمان عفونت لگن

خوشبختانه درمان عفونت لگن با آنتی بیوتیک هایی که پزشک تجویز می کند قابل درمان است در صورتیکه این بیماری تشدید شود علائم آن تب خفیف است و گاهی نیاز به بستری بیمار در بیمارستان و تزریق آنتی بیوتیک های وریدی همراه با درمان هایی که به عنوان مسکن و تب بر می باشد. در درمان نوع مزمن، پزشک داروهایی را تجویز می کند تا بیمار در منزل از آنها استفاده کند و بعد از مدتی علائم بیماری بر طرف شود.

علت به وجود آمدن عفونت لگن چیست؟

علت به وجود آمدن عفونت های لگنی که به اختصارPID گفته می شود، ورود باکتری به سیستم تناسلی یک خانم است. شروع این عفونت از داخل رحم به لوله های فالوپ بوده و در نهایت به داخل حفره لگن و شکم می رسد و در نتیجه عفونت و التهاب تورم و درد را به دنبال دارد. بخصوص بعد از نزدیکی احساس درد تشدید می شود. خانم هایی که تازه زایمان یا سقط جنین کرده اند بیشتر در معرض عفونت لگن قرار دارند.

دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوین به رفع تیرگی واژن می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۰۰۳۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

علائم عفونت لگن

• دردهای شدیدی که در ناحیه لگن و کمر
  • ترشحات غیر طبیعی
  • در بعضی موارد که ممکن است بسیار حاد باشد تب خفیفی را به همراه دارد.
  • سوزش ادرار
  • درد و خونریزی بعد از رابطه جنسی

در نوع مزمن بیمار شاکی از این است دردهای لگنی و شکمی را چند ماه است احساس می کند و در سیکل های قاعدگی بیمار اختلال ایجاد می شود عفونت لگنی یک حالت شایعی است که بیشتر نوع مزمن آن درخانم ها دیده می شود.

عفونت لگن چه عوارضی در خانم ها ایجاد می کند ؟

عفونت های لگنی قابل درمان هستند فقط اگر مدت طولانی طول بکشد و درمان نشوند ممکن است بی نظمی هایی در سیکل قاعدگی بیمار ایجاد کنند ومهم تراز آن ممکن است باعث ناباروری در خانم ها به دلیل چسبندگی و انسداد لوله های رحمی در بیمار شود.

تشخیص عفونت لگن

اگر خانمی علائمی از جمله درد ها لگنی، ترشحات غیر طبیعی با تب یا بدون تب داشته باشد حتما به پزشک معالج خود مراجعه کند و علت را جویا شود و تشخیص این بیماری از طریق شرح حالی است که بیمار از وضعیت خود و معاینه ای که توسط پزشک انجام می شود.

آیا می توان از عفونت لگن پیشگیری کرد؟

مهم ترین عامل پیشگیری از عفونت لگن داشتن رابطه زناشویی سالم و استفاده از روش های مقاربتی در رابطه زناشویی است.

از علت های دیگری که باعث عفونت لگن می شوند، عفونت رحم و لوله رحم می باشد که علت این عفونت ها محیط گرم و مرطوب و پوشیدن لباس های تنگ است که اگر رعایت شود دچار عفونت لگن نمی شویم.

پانزده + 12 =