عفونت ادراری در بارداری

عفونت ادراری در بارداری می تواند باعث بروز مشکلاتی در زنان شود . علائمی مثل سوزش ادرار ،احساس نیاز به دفع مکرر ادرار و علائمی دیگر همگی می توانند از علائم عفونت ادراری در بارداری باشد . عفونت ادراری در دوران بارداری بیشتر در زنان در سن ۲۰ تا ۵۰ ساله که روابط جنسی فعالی دارند ، دیده می شود . عفونت ادراری می تواند به نوبه خود باعث آلوده شدن تمام بخش های ادراری در زنان باشد . دستگاه ادراری از کلیه ها آغاز می شوند و تا مثانه ادامه پیدا می کنند . در صورتی که باکتری ها بتوانند از روده ها وارد پیشابراه شوند ،وارد مثانه می شوند و در نتیجه عفونت را در زنان به باعث می شوند .

باکتری های می توانند مثانه را به راحتی آلوده کنند و در آن جا تکثیر شوند . در صورتی که باکتری ها کلیه ها را آلوده سازند ،سبب عفونت کلیه می شوند .عفونت کلیه در زنان باردار بسیار خطرناک می باشد و در بیشتر حالات منجر به زایمان زودرس شده است .

عفونت-ادراری-در-بارداری

بارداری و عفونت ادراری

بعضی از زنان این سوال را از متخصص زنان خود می پرسند که آیا بارداری می تواند دلیل بر ایجاد عفونت ادراری شود . در پاسخ باید به این افراد گفته شود که با شروع بارداری احتمال عفونت به تمام بخش ادراری در زنان به نسبت بیشتر می شود .زیرا در دوران بارداری بدن هورمون پروژسترون به مقدار بیشتری ترشح می کند و سبب شل شدن عضلات و گشاد شدن حالب می گردد .

با رشد جنین فشار وارد شده بر مثانه بیشتر می شود ،این فشار می تواند سبب تخلیه نشدن کامل ادرار شود . در نتیجه باکتری ها برای تکثیر زمان بیشتری دارند . آزمایش ادرار برای بررسی عفونت ادراری در دوران بارداری بسیار موثر می باشد .

علائم عفونت ادراری

• احساس سوزش و درد در هنگام ادرار
  • کدر بودن رنگ ادرار
  • بدبو بودن ادرار
  • خون در ادرار

در صورتی که این علائم همراه با درد تب و لز ،حالت تهوع و استفراغ بود باید هر چه سریعتر درمان را آغاز کنید . زیرا این علائم بیانگر پیشرفت بیماری می باشد که می تواند عواقب خطرناکی برای بیمار داشته باشد . با کوچکترین علائم مشکوک باید به متخصص زنان مراجعه کنید و آزمایش ادرار را برای بررسی های بیشتر انجام دهید .

16 + بیست =