عفونت ناحیه تناسلی در زنان

می توان گفت نیمی از زنان به عفونت ناحیه تناسلی مبتلا هستند . عفونت ناحیه تناسلی و یا عفونت واژن سبب مشکلاتی در زنان می شود .دونوع میکروب در تمام اندام های بدن وجود دارد که هر کدام از آن ها وظیفه خاصی را دارند . در صورتی که هر کدام از آن ها نتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند می توانند سبب بروز عفونت و بیماری در ناحیه تناسلی زنان گردند . دو دسته میکروب در بدن تمام افراد وجود دارد ،میکروب های دفاعی و میکروب هایی که به صورت همیشگی در بدن وحود دارند. در صورتی که میکروب های دفاعی نتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند بدن به انواع بیماری ها و عفونت ها مبتلا می شود .

عفونت-ناحیه-تناسلی-در-زنان

علائم عفونت ناحیه تناسلی در زنان

این علائم می توانند متفاوت باشند و در هر فردی بنا بر شدت عفونت علائم متفاوت و شدید  باشد .اما در صورت کلی علائم عفونت واژن می تواند شامل موارد زیر باشد :

• ترشحات بدبو از واژن
  • احساس خارش واژن
  • تورم در ناحیه تناسلی
  • سوزش ناحیه تناسلی
  • احساس سوزش در هنگام ادرار کردن

هر کدام از این علائم تنها در صورتی که فقط عفونت محدود به واژن باشد دیده می شوند اما اگر این عفونت به سایر قسمت های بدن مثل گردن رحم هم سرایت کرده باشد علائمی مثل احساس درد شدید در دوران قاعدگی ،لکه بینی و درد در هنگام نزدیکی از علائم آن می باشد .

با دیدن هر کدام از علائم بالا بهتر است به متخصص زنان مراجعه کنید و هر چه سریعتر درمان را آغاز کنید . درمان خونسرانه برای مقابله با بسیاری از عفونت ها می توانند دلیلی بر سایر بیماری ها و عفونت ها شود .

انواع عفونت ناحیه تناسلی در زنان

• عفونت قارچی
  • عفونت باکتریایی
  • عفونت انگلی

اگر هر کدام از انواع عفونت های ذکر شده دارای علائم باشند درمان برای آن ها بهتر صورت می گیرد . زیرا در صورت نبود هر کدام از علائم می تواند عفونت واژن خطرناک شود و به دلیل عدم درمان به موقع سایر نواحی بدن را درگیر خود کند .

زایمان سزارین

زایمان طبیعی