علائم بعد از تخمک گذاری

تخمدان ها اندامی هستند که در لگن و در دو طرف رحم قرار گرفته اند و به وسیله خرطوم هایی به رحم متصل شده اند

وظیفه تخمدان ها

• تولید هورمون های تنظیم عادت ماهیان
  • تخمک گذاری در هر بار قاعدگی

L.H(هورمون لوتئینی ): هورمون بازدارنده تخمک

F.S.H(هورمون محرک فولیکولی ):هورمون انگیزاننده تخمک

علائم اختلال تخمدان ها

سرخی پوست-لک صورت

علل عدم تخمک گذاری :سندرم STEIN-LEVEN THALکه به علت تحریک فراوان تخمدان ها توسط LHاست ،سندرم تخمدان پلی کیستیک .

هر ماه یک بار یک تخمک در مدت 14 روز در داخل فولیکول خود به بلوغ می رسد و از هر تخمدان رها می گردد و از تخمدان وارد لوله های رحم می شود که به این فر آیند تخمک گذاری می گویند .

اگر در سن یائسگی باشد مسائل زیادی را ایجاد نمی کند ولی قبل از یائسگی عوارض شبیه علائم یائسگی مانند پوکی استخوان ،چروک پوست و .. را ایجاد می کند که باید هورمون درمانی توسط متخصص زنان  صورت گیرد .

علائم-بعد-از-تخمک-گذاری

نشانه های تخمک گذاری

• تغییر غلظت مخاط دهانه رحم

در هنگام تخمک گذاری ،غلظت مخاط درون دهانه رحم تغییر می کند . به این معنی که مخاط ممکن است غلیظ تر و لزج تر  می گردد .

• جهش درجه حرارت بدن

درجه حرارت بدن در بیشتر زنان  قبل از تخمک گذاری به مقدار کمی کاهش پیدا می کند ،با شروع تخمک گذاری درجه حرارت بدن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند ، این افزایش دما می تواند نشانه ای از  شروع تخمک گذاری در بدن باشد .

• نشانه های جسمی در بدن

در هنگام تخمک گذاری ممکن است  تغییراتی در بدن رخ دهد  از جمله بروز درد های شکمی در یک طرف

،افزایش وزن ناچیز و در بعضی اوقات احساس کشش در سینه ها ،البته تمامی این نشانه های می تواند در افراد مختلف گوناگون باشد ،برای بهتر شناخته شدن این علائم و نشانه ها بهتر است با یک متخصص زنان مشاوره کنید .

زایمان سزارین

زایمان طبیعی