لابیاپلاستی

لغت لابیاپلاستی به معنای جراحی پلاستیک لبیاها و کاهش طول لبیای مینور می باشد. این جراحی یکی از معمول ترین جراحی های زیبایی واژن به منظور بهبود ظاهر و جوانسازی آن ناحیه می باشد. همچنین این جراحی به منظور کاهش درد و ناراحتی به دلیل پیچیدگی و کشیده شدن لبیاها می باشد.

در بسیاری از زنانی که تجربه عمل لابیاپلاستی داشتند، نشانه های درد و ناراحتی، بسیار بهبود پیدا کرده و از ظاهر نهایی راضی هستند. با توجه به مسائل فرهنگی و عرفی فیلم عمل لابیاپلاستی در دسترس نمی باشد و بهتر است با مراجعه به دکتر از نتیجه حدودی جراحی آگاه شد.

لابیاپلاستی چیست

دلایل بسیاری وجود دارد که زنان به فکر این جراحی می افتند. از جمله این دلایل می توان به درد و احساس ناراحتی، در زمان دوچرخه سواری و یا هنگام مقاربت جنسی اشاره کرد. همچنین احساس خاریدن و زود تحریک پذیری نیز از دلایل دیگر می باشد. ظاهر نامناسب آن قسمت موجب کم شدن اعتماد به نفس در فرد نیز می شود.

هدف جراحی لابیاپلاستی کاهش دادن حجم و طول لبیای مینور و جلوگیری از بیرون زدن آن از بین لبیاهای ماژور است. همچنین به دلیل اینکه برخی مواقع یکی از لبیاها از دیگری بزرگتر است ، این جراحی به منظور رفع نا متقارن بودن لبیاها انجام می شود. بدین ترتیب درد و احساس ناراحتی هنگام پوشیدن مایو یا لباس زیر تنگ در ناحیه تناسلی ایجاد نمی شود.

هزینه لابیاپلاستی

هزینه این جراحی به دلیل ماهیت زیبایی آن و تحت پوشش نبودن یکسری از بیمه ها با توجه به مرکز درمانی مربوطه متفاوت می باشد. ولی خوب است بدانید که یافتن پزشک با تجربه و متبحر در این زمینه امری دشوار است و صرفاً هزینه مهم نیست.

جراحی لابیاپلاستی  یکی از معمول ترین جراحی های زیبایی واژن به منظور بهبود ظاهر و جوانسازی آن ناحیه می باشد. دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان با بهره گیری از روش های نوینی به انجام این جراحی می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144210034 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

بی هوشی در لابیاپلاستی

لابیاپلاستی می تواند با بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی و مصرف آرام بخش انجام گیرد. این شرایط بستگی به دلخواه بیمار و شرایط فیزیولوژیکی و وضعیت سلامت بیمار دارد.

جراحی لابیاپلاستی

رایج ترین نوع این جراحی توسط بریدن پوست های اضافی و جدا کردن بافت های بی شکل می باشد. سپس محل بریده شده جراحی و بخیه می شود. روش دیگر که تقریباً مثل روش قبل رایج است، به صورتی انجام می شود که خطوط طبیعی پوست حفظ شده و باقی بافت های اضافی حذف می شوند. در صورتی که کلیتوریس نیز نامتناسب باشد، همزمان می توان روی آن هم جراحی انجام داد. در این روش از نخ بخیه های جذب شونده استفاده می شود که دیگر دردسر کشیدن بخیه ها و درد در ناحیه نیز وجود ندارد.

خطرات لابیاپلاستی

خطرات و عوارض این روش جراحی زیبایی مانند دیگر جراحی های پلاستیک بوده و شامل خونریزی، هماتوم و عفونت می باشد.

در صورتی که این جراحی زیر نظر پزشکان بی تجربه و نا وارد صورت گیرد موجب بریدگی بیش از حد و نا لازم می شود. برخی زنان تمایل دارند که کاهش طول لبیا ها بیش از حد صورت گیرد در حالی که باید بدانند با این کار، دچار خشکی شدید ناحیه تناسلی، جای زخم عمیق و واضح و درد هنگام مقاربت جنسی می شوند.

در صورتی که لابیاپلاستی به رگ های خونی آسیب برساند روند بهبود را با مشکل روبرو می کند.

دوره نقاهت پس از لابیاپلاستی

اکثر بیماران بعد از این جراحی یک هفته از محل کار خود مرخصی گرفته و در منزل استراحت می کنند. در این مدت آثار ورم و درد با کمپرس آب سرد و یا یخ که روی یک پارچه تمییز و بهداشتی قرار گرفته و سپس در روی محل جراحی قرار می گیرد، کاهش می دهند. این روش کمپرس آب سرد به مدت بیست دقیقه قابل انجام است. بیمار می تواند با بالا نگاه داشتن باسن خود توسط یک متکا از ورم بکاهد.

بیماران می توانند بعد از 4 تا 6 هفته از تامپون استفاده کنند و یا فعالیت های جنسی داشته باشند. با اینکه بهبودی نسبی تا 6 هفته رخ می دهد، ولی بهبودی کامل تا 6 ماه به طول می انجامد.

نتیجه جراحی لابیاپلاستی

با بهبود ظاهر ناحیه تناسلی، متقارن شدن لابیا ها و تنگ شدن واژن، بیمار با احساس اعتماد به نفس و همچنین درد و ناراحتی کمتر در فعالیت های مختلف، از جراحی خود راضی می باشد. با یک آمار گیری ساده به رضایت 90 درصدی بیماران از این جراحی رسیده ایم.

www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/vaginal-rejuvenation/labiaplasty