هزینه تنگ کردن واژن

آیا قصد تنگ کردن واژن خود را داریئ؟

از هزینه تنگ کردن واژن اطلاع دارید؟

هزینه تنگ کردن واژن با لیزر در مقایسه با جراحی تنگ کردن واژن این روش مقرون به صرفه است. همزمان با افرایش سن تغییر شکل کانال واژن باعث نارضایتی بانوان می گردد و به دلیل احساس شرم نمی دانند که چه کاری میتوان انجام داد.

هزینه تنگ کردن واژن

لیزر روشی غیر جراحی امن و بسیار موثر جهت درمان هم جوانسازی موکوز و هم تنگ کردن دیواره ها و کاهش قطر حفره واژن در زمان کوتاه می باشد. لیزر روش فوق العاده موثر، بدون درد و با ماندگاری بالا برای درمان سندروم شل شدگی واژن (VRS) (شرایطی که در درجات مختلف نه فقط بانوان در سنین یائسگی بلکه بانوان جوان تر که وضع حمل داشتند تجربه کردنده اند.)

سایر روش های درمان شل شدگی واژن عبارتند از:

تجویز کرم ها و اسپری های دارویی و درمان های هورمونی که نتایج محدودی دارند و برای اثربخشی باید تکرار گردند.

انجام تمرینات کژل دارای اثر کوتاه مدتی می باشد.

روش جراحی واژینوپلاستی که دارای اثر طولانی مدت اما با افزایش ریسک اسکار، عفونت و آسیب به اعصاب ناحیه همراه است.

لیزر جایگزینی به عنوان روشی غیر جراحی و بدون درد توسط تحریک تولید کلاژن در ناحیه باعث جوانسازی بافت موکوس، تقویت دیواره و تنگ شدن واژن می گردد.

دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوین به رفع تیرگی واژن می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۰۰۳۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

دلایل سندروم شل شدگی واژن

فاکتورهای دیگری به جز افزایش سن مانند بارداری و وضع حمل، شروع دوران یائسگی و افرایش وزن در بروز این اختلال موثر می باشد. هم چنین بانوانی که دارای سلامتی کامل هستند نیز به این اختلال دچار می شوند.

زمان آغاز اختلال شل شدگی واژن

این وضعیت به طور طبیعی از سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی به بعد که عمدتا به دلیل زایمان و افزایش وزن می باشد آشکار می گردد و با تاثیر بر بافت موکوس ادامه پیدا می کند. واژن از یک ارگان با بافت قوی، ضخیم، مرطوب و توانایی کلاژن سازی مداوم به بافت نازک، ضعیف و خشکی که قادر به تولید کلاژن نمی باشد می گردد. کلاژن پزوتئینی ضروری برای استحکام بافت پیوندی در کل بدن که شامل واژن هم می باشد است. همچنان که رطوبت و خاصیت الاستیسیته در کل پوست کاهش می بابد، در دیواره واژن و بافت موکوس هم این اتفاق می افتد.

علائم سندروم شل شدگی واژن

• حساسیت، خارش و سوزش ناحیه وازن
  • خشکی
  • درد هنگام مقاربت
  • افزایش pH، محیط را مستعد انواع عفونت ها می کند.
  • درجات مختلف بی اختیاری ادرار به علت ضعیف شدن بافت موکوس

نحوه انجام  لیزر تنگ کننده واژن

لیزر پس از وارد شدن از طریق دهانه به داخل واژن و چرخش در زوایای ۳۶۰ و ۹۰ درجه اعمال می گردد که با امکان انتخاب دقیق نقاط برخورد اشعه با دیواره واژن باعث تحریک کلاژن می گردد.

لیزر تنگ کننده واژن چقدر زمان می برد و چند جلسه باید انجام داد؟

تنگ کردن واژن با لیزر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زمان می برد و به طور نرمال از ۱ الی ۳ جلسه با فاصله زمانی ۲-۴ هفته یک بار پیشنهاد می گردد. با توجه به تشخیص پزشک این تعداد جلسات متغیر می تواند باشد.

ماندگاری لیزر تنگ کننده واژن چقدر می باشد؟

ماندگاری این روش بین ۱۸ ماه تا ۲ سال متغیر است و بستگی به میزان شل شدگی واژن دارد و هر ۲سال یک بار تمدید باید گردد.

مراقبت های پس لیزر تنگ کننده واژن

در درمان شل شدگی واژن با لیزر به طور کلی دوره نقاهتی وجود ندارد، اما ممکن است پس از لیزر فرد به مدت ۱ الی ۲ روز احساس سوزش کند که با قرار دادن کیسه یخ التیام پیدا می کند و به مدت ۲ روز باید از مقاربت پرهیز گردد. توصیه می گردد در طول درمان از بلند کردن اجسام سنگین خودداری شود.

دو × 2 =