لابیاپلاستی با لیزر چگونه انجام می شود؟

لابیاپلاستی با لیزر چگونه انجام می شود؟

آیا به فکر انجام لابیاپلاستی با لیزر در تهران هستید؟ لابیاپلاستی با لیزر چیست ؟ آیا لابیاپلاستی با لیزر از لابیاپلاستی به روش سنتی موثرتر است؟ مزایای این روش نوین نسبت به روش سنتی آن چه می باشند؟  از شیوع جراحی لابیاپلاستی در چند سال گذشته پیداست که متقاضیان این روش جراحی زیبایی زنان ، روز بروز بیشتر شده و در نتیجه علم و تکنولوژی در این روش رو به پیشرفت بوده و بهره گیری از لیزر در بسیاری از روش های زیبایی و درمانی رو به افزایش است.

یکی از راههای زیباسازی اندام تناسلی بانوان بهره گیری از لیزر است. زیباسازی واژن با لیزر به وسیله دو دستگاه قابل انجام است. طرز کار لیزر به این صورت است که اشعه لیزر به یک آینه با زاویه 90 درجه برخورد کرده و سپس بر روی پوست بازتابش می کند. از مزایای این لیزر استفاده از بروز ترین تکنولوژی در ساخت این دستگاه است.

امروزه استفاده از لیزر در بحث جراحی جوانسازی واژن بسیار گسترده شده است اغلب و با بهره گیری از این روش بسیاری از عوارض جراحی های سنتی از بین رفته است.

لابیاپلاستی-با-لیزرلابیاپلاستی با لیزر 

محتوا

لابیاپلاستی به روش سنتی به معنای بریدن و کوچک کردن و متقارن کردن لابیاهای ماژور بوده و در نهایت ظاهری بهتر و متقارن تر برای ناحیه تناسلی زنان به وجود می آید. ظاهر آلت تناسلی و ناحیه لابیاها در اثر افزایش سن و سال، زایمان و روابط جنسی، بعد از مدتی تغییر می کند و بسیاری از زنان از این ظاهر نامناسب ناراضی هستند. برخی از زنان نیز با دردهای ناشی از این نافرمی ها در حین ورزش و یا پوشیدن لباس های تنگ و یا در زمان برقراری رابطه جنسی دچار مشکلاتی جدی می شوند.

لابیا پلاستی با لیزر که در حقیقت باعث زیبایی و آراسته شدن ناحیه تناسلی می شود، برای خانم ها دارای اثرات بسیار مثبتی است که در نهایت منجر به افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن کیفیت رابطه زناشویی در افراد متاهل می شود.

تیره بودن ناحیه تناسلی و افتادگی لابیا که ظاهری ناخوشایند را برای واژن در پی دارد، باعث می شود که خانم ها احساس ناراحتی و خجالت نسبت به ناحیه تناسلی خود داشته باشند. از طرفی بوی بدی که به خاطر روی هم رفتن لابیا در ناحیه تناسلی ایجاد می شود به خصوص در دوران قاعدگی منزجر کننده است. لابیاپلاستی با از بین بردن بیرون زدگی لابیا در ناحیه تناسلی از ایجاد رطوبت و ترشح بوی بد در این ناحیه جلوگیری می‌کند، همچنین باعث سفید شدن و بهتر شدن ظاهر واژن خواهد شد.

لابیاپلاستی با لیزر چگونه انجام می شود؟

 

لابیاپلاستی با لیزر روش جوانسازی و زیبایی دستگاه تناسلی است. که به کوچک کردن و قرینه سازی لابیاها کمک می نماید. معمولا این روش درمانی سرپایی بوده و نیازی به بیهوشی ندارد. بلکه با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود و حدود 10 دقیقه طول می کشد. از طرفی استفاده نمودن از این روش احتمال بروز عوارض پس از لابیاپلاستی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. از طرفی در برخی از مواقع استفاده نمودن از این روش لابیاپلاستی می تواند به رفع تیرگی دستگاه تناسلی نیز کمک نماید. لابیاپلاستی با لیزر با توجه به شرایط بیمار و همچنین تشخیص پزشک با استفاده از دو روش انجام می شود.

تکنیک Trim

معمولا از این روش برای افرادی استفاده می شود که قصد دارند لابیاهای خود را خیلی کوچک نمایند. در این روش لابیاها به صورت صاف برش می خورند، البته روش های بهتری نیز وجود دارد، اما در صورت تشخیص پزشک و بررسی شرایط بیمار ممکن است استفاده از این روش توصیه شود.

تکنیک Wedge

از این روش لابیاپلاستی با لیزر نیز بیشتر برای لابیاهای مثلثی شکل استفاده می شود. معمولا این تکنیک ظاهری طبیعی و نرمال به لابیاها می بخشد. به گونه ای که در این روش پزشک تنها چین و چروک های لابیاها را برطرف می نماید.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر

جراحی لابیاپلاستی شامل گرفتن بافت اضافه ی لبیاها توسط یه گیره جراحی، بریدن بافت اضافه و بخیه زدن بافت بعد از جدا شدن گیره می باشد. مشکلی که در این روش وجود دارد این است که گیره ی جراحی بافت ظریف لبیاها را کمی فشار می دهد و بعد از بخیه زدن این قسمت رها می شود. بافت آسیب دیده موجب تاخیر در روند بهبود می شود. همچنین بافت آسیب دیده موجب افزایش احتمال بروز اسکار و جای زخم می باشد.

تحقیقات نشان داده برش های ناشی از لیزر ورم کمتری را ایجاد کرده و در نتیجه اسکارها را کاهش می دهد. لابیای مینور یکی از ظریف ترین و حساس ترین بافت های بدن می باشد که بهتر است که با ملایم ترین تکنیک های جراحی درمان شود.

برای بهبود ظاهر و رفع درد و ناراحتی در قسمت ناحیه تناسلی می توان جراحی لابیاپلاستی را انجام داد. این جراحی به طور سنتی با استفاده از تیغ و چاقو صورت می گیرد و مهارت بالای جراح را طلب می کند. دوره نقاهت بعد از این جراحی بسیار مهم بوده و باید با رعایت بهداشت بالا از هر گونه عفونت پیشگیری شود.

از جمله دیگر مزایای لابیاپلاستی با لیزر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در روش لابیاپلاستی با لیزر برش، انعقاد و همچنین کواگولیشن به صورت همزمان با استفاده از لیزر انجام می شود.
  • احتمال خونریزی، درد و تورم هنگام استفاده از این روش به ندرت رخ می دهد.
  • دوران نقاهت پس از لابیاپلاستی به وسیله لیزر بسیار کوتاه مدت است.
  • معمولا فردای درمان به راحتی می توانید فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.
  • این روش با استفاده از بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن نیست.
  • این روش درمان روی تحریک میل جنسی نیز تاثیر می گذارد و به تحریک بیشتر و افزایش کیفیت رابطه جنسی شما کمک می نماید.
  • احتمال بروز عفونت های ناحیه تناسلی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

عوارض لابیاپلاستی با لیزر 

لابیاپلاستی با لیزر اگر با دقت و مهارت انجام شود، عوارضی برای بیمار در پی نخواهد داشت. اما باید دقت داشته باشید که لابیاپلاستی هم مانند سایر جراحی ها دارای عوارض موقت می باشد که بعد از پایان دوران نقاهت به طور کامل از بین می رود.

بسیاری از خانم ها نگران عوارض لابیاپلاستی بوده و سوالات بسیاری در این زمینه مطرح می نمایند در پاسخ به سوالات باید بیان کنیم که:

عمل لابیاپلاستی جزو جراحی های سبک و سرپایی محسوب می شود، عوارض جدی در پی ندارد. ممکن است مقداری درد و تورم در قسمت های برش خورده احساس شود،  این عارضه اجتناب‌ناپذیر است و معمولاً با مصرف قرص های مسکن تا یک هفته بعد از جراحی قابل کنترل می باشد .

مشاهده خونریزی های کم در لابیا کاملاً طبیعی بوده و جای نگرانی و یا انجام اقدام خاصی ندارد. این مشکل با بهبودی بخیه ها که معمولاً قابل جذب هستند بر طرف می‌شود.

در هفته اول بعد از جراحی تورم و کبودی در ناحیه تناسلی طبیعی می‌باشد، اما در صورت مشاهده خونریزی شدید و یا درد غیر قابل تحمل به جراح مراجعه نمایید.

افراد کاندیدای لابیاپلاستی با لیزر

افرادی که به صورت ژنتیکی لب های بیرونی دستگاه تناسلی آن ها نامتقارن و بزرگ تر از اندازه طبیعی است، می توانند از روش لابیاپلاستی با لیزر برای برطرف نمودن نواقص دستگاه تناسلی خود استفاده نمایند. البته در برخی از مواقع این مشکلات می تواند به دلیل اختلالات هورمونی، زایمان های مکرر، خودارضایی، بارداری، چاق و لاغر شدن مکرر و … ایجاد شود. به طور کلی افرادی که دارای شرایط زیر می باشند، می توانند از این روش جوانسازی دستگاه تناسلی استفاده نمایند.

  • عدم تقارن لب های بیرونی دستگاه تناسلی
  • بزرگ بودن لابیاها
  • درد و ناراحتی هنگام مقاربت
  • کاهش اعتماد به نفس به دلیل ضعف در رابطه جنسی
  • وجود انحراف در مجاری پخش ادرار
  • بروز ناراحتی هنگام پوشیدن لباس های تنگ و یا انجام فعالیت های ورزشی
  • بوی بد دستگاه تناسلی به دلیل مشکل رعایت بهداشت دستگاه تناسلی
برای بهبود ظاهر و از رفع درد و ناراحتی در آن قسمت می توان جراحی لابیاپلاستی را انجام داد. دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوینی به انجام جراحی لابیاپلاستی با لیزر در تهران می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144210034 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

لابیاپلاستی با لیزر آنجلا

در طول لابیاپلاستی با لیزر بافت ظریف لبیاها هیچ فشار بیش از حدی را متحمل نشده و در نتیجه بافتی که در انتهای عمل باقی می ماند، سالم است. بعد از نشانه گذاری برای جراحی لبیاهای اضافی، بافت مورد نظر توسط یک انبرک مخصوص گرفته شده و برش های لیزری توسط لیزر جهت برداشتن بافت اضافه صورت می گیرد. بعد از برداشتن بافت اضافه، محل توسط بخیه های جذب شونده بسته می شود. این روش بسیار نتیجه بخش می باشد.

به دلیل اینکه در پروسه ی لابیاپلاستی با لیزر، رگ های خونی در محل های برش، بسته شده و جوش می خورند، خونریزی بسیار کمتر می باشد.

زمانی که آسیب به بافت حداقل باشد زخم های جراحی بسیار سریع تر بهبود می یابند. ولی زخم ها و آسیب هایی که در طی استفاده از گیره بر لبیاها وارد می شود، بسیار دیر بهبود می یابند. ولی در لابیاپلاستی با لیزر بدون استفاده از گیره های مخصوص، بافت کمتر آسیب دیده و سالم تر به جا می ماند، در نتیجه سرعت بهبود، بالاتر می رود.

لیزر فرکشنال CO2 با علامت تجاری آنجلا با بهره گیری از 100 رشته اشعه لیزر و تاباندن آن روی پوست این جراحی را انجام می دهد. قدرت و شدت اشعه لیزر کاملاً قابل تنظیم می باشد. این دستگاه لیزر با بهره گیری از سری دستگاه دو بخشی به نام اسمارت پالس Smart Pulse این جراحی را انجام می دهد. در قدم اول سری لغزنده دستگاه، با قدرت بالایی و در مدت زمان کمی تخریب بافت های ناخواسته را انجام داده و قدرت اشعه های لیزر را به عمق بافت می رسانند.

در مرحله بعدی پالس های کم انرژی تری با مدت زمان بیشتری، انرژی گرمایی مورد نیاز را فراهم کرده تا به عمق مشخصی از بافت نفوذ کنند و فرایند کلاژن سازی و بازسازی عروق کرونر را شبیه سازی کنند.

برای آشنایی بیشتر با طریقه انجام لابیاپلاستی می توانید ویدئو زیر را مشاهده نمایید.

اهمیت انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی با لیزر 

مهارت و تجربه ای که جراح برای لابیاپلاستی در اختیار دارد باعث می‌شود که برش‌ها دقیق و متناسب زده شوند و تکنیک های مورد نظر به خوبی و با موفقیت مورد استفاده قرار بگیرد.

سرعت بالایی که لیزر در اختیار بهترین جراح لابیاپلاستی با لیزر قرار می دهد، باعث می شود که ناحیه تناسلی شکیل تر و زیباتر برش خورده و نتیجه ایده آل به همراه داشته باشد.  جراح باید با توجه به فرم بدن و نیازهای بیمار اقدامات لازم جهت فرم دهی و برش اضافات انجام دهد. یک جراح با تجربه همه موارد را برای رسیدن به بهترین نتیجه مدنظر قرار می‌دهد.

هم چنین با رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ابزار های استریل از بروز عفونت و یا مشکلات پوستی جلوگیری می نماید .

جراح لابیاپلاستی از بهترین بی حس کننده ها در حین جراحی و قبل از آن استفاده می‌کند تا بیمار کوچکترین احساسی از روند جراحی نداشته باشد. همچنین کلیه نکات قبل و بعد از لابیاپلاستی را به فرد متقاضی ارائه می دهد تا ایشان با آگاهی کامل نسبت به دوران نقاهت خود و محدودیت‌هایی که در چند روز ابتدایی با آن همراه هستند جراحی را انجام بدهند.

انتخاب پزشک از اهمیت بسیار بالایی در کاهش عوارض پس از لابیاپلاستی با لیزر برخوردار است. در صورتی که پزشک تجربه و تخصص کافی در زمینه لابیاپلاستی را نداشته باشد، ممکن است فرد پس از درمان با مشکلات زیر روبرو شود.

  • احتمال عدم تقارن لابیاها
  • درد، تورم و التهاب پس از درمان
  • بروز عفونت به دلیل استفاده از نخ بخیه نامناسب
  • ایجاد اسکار و جای بخیه در ناحیه واژن

مراقبت های پس از لابیاپلاستی با لیزر

  • یک روز پس از انجام لابیاپلاستی می توانید استحمام نمایید. البته مدت زمان ایستادن در حمام باید بسیار کوتاه باشد.
  • به مدت یک روز از کمپرس سرد در محل درمان استفاده نمایید.
  • هنگام استحمام به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید، زیرا این کار ممکن است موجب خونریزی و باز شدن بخیه ها شود.
  • پس از هر بار شستشوی ناحیه تناسلی، به آرامی و با استفاده از دستمال تمیز آن را کاملا خشک نمایید.
  • برای کاهش فشار وارده به واژن، حتما از توالت فرنگی استفاده نمایید.
  • تا سه روز پس از لابیاپلاستی، پماد و داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور مرتب استفاده نمایید.
  • حداقل تا یک هفته از رفتن به سونا و استخر خودداری نمایید.
  • حداقل تا 4 هفته از رابطه جنسی و ورزش های سنگین اجتناب نمایید.
  • از پوشیدن لباس های جذب و چسبان تا یک هفته پس از لابیاپلاستی خودداری نمایید.

تفاوت عمل لابیاپلاستی و لابیاپلاستی با لیزر

بسیاری از افراد که قصد دارند از روش لابیاپلاستی با لیزر استفاده نمایند. نمی دانند که دقیقا این روش چه تفاوتی با عمل لابیاپلاستی دارد. برای بررسی دقیق تر به بررسی بارزترین تفاوت های این دو روش لابیاپلاستی خواهیم پرداخت.

  • برش های ایجاد شده توسط لیزر بسیار دقیق تر و صاف تر از روش عمل می باشند. در نهایت فرم لابیاها در این روش طبیعی تر و بهتر می باشد.
  • از آنجایی که در روش لابیاپلاستی به کمک لیزر، به صورت همزمان عروقی خونی را منعقد می نمایند، حداکثر میزان خونریزی دو قطره است. در صورتی که در عمل لابیاپلاستی خونریزی بسیار زیادتر می باشد.
  • دوران نقاهت لابیاپلاستی با استفاده از لیزر بسیار کوتاه مدت تر از عمل لابیاپلاستی است.
  • تعداد بخیه ها در روش لیزر بسیار محدودتر از عمل لابیاپلاستی است. که در برخی مواقع با توجه به میزان نقص لابیاها ممکن است درمان بدون نیاز به بخیه انجام شود.

کلام آخر 

بنابراین با سیستم این دستگاه و این تکنولوژی جدید نتیجه با کیفیت بسیار بالا و بلند مدتی حاصل می شود. همچنین تخریب بافت به حداقل ممکن رسیده و عوارض لابیاپلاستی به حداقل می رسد.

انجام لابیاپلاستی در ارتباط بهتر و موفق تر روابط جنسی تاثیرگذار بوده و توانسته رضایت بیمار را از نتجه جلب نماید.

دکتر گیتی محمدابراهیم

دکتر گیتی محمدابراهیم جراح و متخصص بیماری های زنان، زایمان و نازایی می باشند. ایشان داراری مدارک پزشكي عمومی از دانشگاه تهران، تخصص زنان  از دانشگاه قزوين، دوره هيستروسكوپي از دانشگاه تهران، دوره سونوگرافي زنان و كارگاه ليزر در بيماری هاي زنان می باشند.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۱۲ دقیقه
Call Now Buttonتماس با دکتر گیتی محمدابراهیم