آرشیو روزانه: مهر ۲۴, ۱۳۹۷

فیبروم رحم

شایع ترین توده لگنی در زنان است که در سنین بیست و پنج تا پنجاه سال دیده می شود و معمولا به صورت اتفاقی کشف می شود . فیبروم ها و میوم ها به صورت توده های خوش خیم رحمی هستند که ممکن است به صورت اتفاقی در حین سونوگرافی کشف شوند . میوم ها هیچ گونه مشکلی را برای فرد ایجاد نمی کنند مگر در بعضی مواقعی که علامت دار شوند .

فیبروم رحم

فیبروم و یا میوم رحم چیست ؟

میوم ها و یا فیبروم های رحمی به سه دسته تقسیم می شود که عبارتست از:

از لحاظ محل به سه دسته ی، روی حفره رحم، داخل حفره رحم و داخل عضله رحم تقسیم بندی می شود و نادرترین نوع آن، نوع زیر مخاطی است که از همه بیشتر علامت دارد و ممکن است باعث نازایی شود، اگر جنین در آنجا کاشته شود و چون محل کاشت و خونگیری خوبی ندارد می تواند باعث سقط، زایمان زودرس، پریودهای دردناک، خونریزی های شدید و دردهای لگنی شود .

علائم فیبروم رحمی

علائم فیبروم رحمی و یا میوم عبارتست از :

• درد های لگنی
  • نازایی
  • عصب فشار بر روی مثانه (تکرر ادرار)

درمان فیبروم رحمی

فیبروم رحمی با هر سایز و در هر محل اگر علامت نداشته باشد متخصص زنان هیچ اقدامی برای آن انجام نمی دهد و درمان لازم نیست . در صورتی که هر کدام از این علائم را داشته باشند بر حسب علائمی که ایجاد می کند درمان فیبروم انجام می گردد .

درمان ها دو دسته هستند که عبارتست از :

• درمان دارویی
  • درمان جراحی
شایع ترین توده لگنی در زنان است که در سنین بیست و پنج تا پنجاه سال دیده می شود و معمولا به صورت اتفاقی کشف می شود . دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان با بهره گیری از روش های نوینی به درمان انواع بیماری های زنان می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۰۰۳۴ تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

برحسب سایز و محل اقدام برای تصمیم گیری درمان دارویی و یا جراحی گرفته می شود  . اگر خانمی متوجه فیبروم شود نگران این است که در این زمان چه کاری را باید انجام دهند، معمولا فیبروم ها احتیاج به عمل ندارند و در سه حالت است که نیاز به جراحی پیدا می کنند .

درمان جراحی آخرین درمان می باشد . وقتی بیمار خونریزی های خیلی شدید پیدا کند و به درمان های معمول جواب ندهد . زمانی که فیبروم رحم رشد داشته باشد و موقعی که به مثانه فشار می آورد و باعث پس زدن ادرار به داخل کلیه های می شود و ممکن است بیمار کلیه خود را از دست بدهد در این زمان است که بیمار احتیاج به انجام جراحی دارد .