آرشیو ماهانه: تیر ۱۳۹۸

عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی چیست ؟

آیا لابیاپلاستی عوارض دارد ؟

برای انجام لابیاپلاستی چکار باید کرد ؟

لابیا پلاستی یک عمل زیبایی است که می تواند مزایای زیادی برای بیمار داشته باشد . گاهی مراجعه کنندگان برای انجام یک جراحی زیبایی نگران عوارض آن هستند که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم .

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از محبوب ترین و شایع ترین عمل های زیبایی است که امروزه برای بانوان انجام می شود . لابیاپلاستی در واقع نوعی جراحی پلاستیک است که روی لبه های خارجی اندام تناسلی خانم ها به منظور قرینه کردن و کوتاه کردن لبه های واژن صورت می گیرد .

لابیا پلاستی روی لابیا مینور انجام می شود و بدون محدودیت بوده و همه افراد حتی خانم های مجرد نیز می توانند این جراحی را انجام دهند . ضمنا این جراحی به پرده بکارت بانوان آسیبی نمی رساند چرا که یک جراحی بیرونی ناحیه تناسلی است .

لابیاپلاستی

محدودیت سنی برای لابیاپلاستی

لابیاپلاستی جزو عمل های زیبایی است که گروه سنی خاصی ندارد و بعد از سن ۱۸ سالگی این جراحی برای آن ها صورت می گیرد .

عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی نیز مانند همه عمل های جراحی ممکن است عوارضی داشته باشد . حال اینکه اگر این جراحی با بیهوشی عمومی  انجام شود عوارض ناشی از بیهوشی را به دنبال خواهد داشت. عوارض بعد از عمل ، ورم و یا درد نیز خواهد بود که بعد از ۳ روز یا یک هفته برطرف خواهد شد .

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

بعد از انجام لابیاپلاستی نکاتی وجود دارد که متخصص زنان بعد از انجام آن به بیمار توصیه می کند که رعایت نماید . از جمله این موارد :

• نداشتن نزدیکی تا چهل روز
  • کارهای سنگین انجام ندهند مانند بلند کردن اشیاء.
  • دوری کردن از ورزش های سنگین
  • مصرف دارو هایی که پزشک تجویز کرده است.

دوره نقاهت بعد از لابیاپلاستی

گذراندن این دوره در افراد مختلف متفاوت است . معمولا بین ۳ تا یک هفته استراحت لازم دارند تا نتیجه عمل مورد رضایت باشد . بعد از این زمان تا ۴۰ روز مراقبت ها توصیه می شود که این بازه زمان ۴۰ روزه باعث می شود التهاب و درد به طور کامل بهبود یابد .

دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوین به درمان بیماری های زنان می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۰۰۳۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

تاثیر لابیاپلاستی در روابط جنسی

لابیاپلاستی به روابط جنسی آسیب نمی رساند . بلکه با برداشتن پوست های اضافه اطراف کلیتوریس باعث افزایش میل جنسی و بالا رفتن حس لذت می شود . همچنین لابیاپلاستی با ایجاد ظاهر زیبا در ناحیه تناسلی خانم ها ، باعث حس رضایتمندی آن ها شده و بهتر تحریک می شوند .  به جز حالتی که در انتخاب متخصص جراحی زنان مورد نظر دقت لازم را نداشته و هنگام جراحی به کلیتوریس آسیب وارد شود .

کلام آخر

با توجه به موارد ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که انتخاب یک متخصص مناسب تا چه اندازه می تواند در داشتن یک عمل رضایتمند موثر باشد. شما با کسب آگاهی لازم می توانید از روند درمانی خود اطمینان حاصل کرده تا بدون خطر یک نتیجه عالی دریافت نمایید .

جراحی شایع در زنان

جراحی در زنان هراس آور و استرس زا است اما با داشتن آگاهی از انواع جراحی های زنان می توان تا حد زیادی این اضطراب را کاهش داد در ادامه به توضیح بیشتر جراحی های اورژانس ی برای زنان پرداخته می شود .

خونریزی های واژینال

در مواردی که بیمار درد شکم و خونریزی واژیننال دارد باید اقدامات لازم تحت نظر سرویس زنان صورت گیرد و احتمال وقوع خونریزی شدید واژینال که بیمار را در شوک برده و به درمان های معمول مقاوم باشد و نیاز به برداشتن اورژانس رحم جهت حفظ جان بیمار باشد ، وجود دارد . در سایر موارد معمولا این بیماران در بخش زنان مورد ارزیابی قرار می گیرند .

جراحی شایع زنان

اورژانس های ژنیکولوژیک ایجاد کننده درد شکم

برخی اورژانس های ژنیکولوژی می تواند کشنده باشد و در خانم ها باید حتما توجه به این موارد داشت . در اخذ شرح حال زنان این موارد پرسیده می شود :

سابقه خانوادگی بخصوص سرطانهای تخمدان و سینه ، شرح حال دارویی شامل دارو های هورمونی و ضدبارداری ، شرح حال بیهوشی و جراحی بخصوص سزارین و زایمان های قبلی ، تاریخ آخرین قاعدگی ، سن منارک و منوپوز ، الگوی خونریزی قاعدگی اعم از نظم ، تعداد روزها و .. ، شرح حال عفونت های لگنی ، شرح حال از نظر شرکای نسی در طول زمان و سابقه رفتارهای پر خطر.

در معاینه ناحیه تناسلی زنانه ، معاینه Bimanual دو دستی بسیار مهم است . دو انگشت داخل کانال واژینال و یک دست روی شکم گذاشته می شود و سایز و شکل رحم و آدنکس ها بررسی می شوند . معاینه رکتوواژینال به این شکل است که یک انگشت داخل واژن و یک انگشت درون رمتوم قرار می گیرد و به صورت کامل احشاء لگن لمس می شود . به طور درد پایین شکم ، در کنار تندرنس در حرکت دادن سرویکس مطرح کننده عفونت لگنی است .

کیست تخمدان

کیست های تخمدان انواع مختلفی دارند . اگر کیست تخمدان سایز بزرگ ( بالای ۶ ساننتی متر) داشته باشد یا اگر سبب درد شکم شود، نیاز به اقدامات تشخیصی – درمانی دارد . مدالیتی برتر در تشخیص پاتولوژی تخمدان سونوگرافی شکمی و ترانس واژینال است . اگر بیمار در سن باروری است می توان به کمک لاپاراسکوپی cyst را از تخمدان خارج کرد . اگر محتویات کیست به داخل پریتوئن ریخته شود ، باید کاملا شست و شو شودبه خصوص در کیست های درموئید که اگر در پریتوئن باقی بماند ، پریتونیت شیمیای وسیع ایجاد می کند .

نکته مهم

اگر جزء solid در کیست تخمدان وجود داشته باشد ، احتمال بدخیمی بسیار زیاد است و باید فروزن حین عمل از cyst انجام شود و در صورت بدخیمی نیاز به جراحی وسیع است .

درد مزمن لگنی

علل مختلفی دارد ولی گاهی ممکن است با درد شدید شکم و لگن و تندرنس تحتانی شکم مراجعه کنند . از شایع ترین علت های این بیماری اندومتریوز ( غدد واسترومای رحمی نابجا ) و اندرومتریوما ( کیست شکلاتی ) می باشند . در صورت پارگی اندومتریوما محتویات شکلاتی در کل شکم پراکنده می شود و احتمال پریتونیت ژنرالیزه وجود دارد . در لاپاراسکوپی یا لاپاراتومی impland های پاتوگنومونیک با نمای باروت تفنگ دیده می شود . درمان این بیماری در مراحل پیشرفته لاپاراتومی و شست و شوی شکم است . اگر علائم خیلی شدید و ناتوان کننده باشد و بیمار تمایل به باروری نداشته باشد ؛ کل رحم و تخمدان ها برداشته می شود .

کلام آخر

داشتن اطلاعات کافی در مورد بیماری های به خانم ها کمک می کند در صورت داشتن علائمی زودتر متوجه آن شوند و اقدامات لازم را انجام دهند . برای مشاوره های بیشتر می توانید به متخصص زنان و زایمان در تهران مراجعه نمایید .

درمان ناباروری با ivf

انجام لقاح آزمایشگاهی در مورد انسان ، شاید یکی از اولین نمونه های علم کاربردی در تکنولوژی مدرن کنونی باشد . IVF انسانی به سرعت در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است. ظاهرا بیش از ۳٫۵ میلیون نوزاد در سراسر دنیا تا سال ۲۰۰۸ م . به دنیا آمده اند . از آن جایی که ۱۰ درصد از زوج ها از یکی از انواع ناباروری رنج می برند ، نیاز به IVF و شاخه های آن بیشتر از همیشه احساس می شود . با پیشرفت های زیادی که در فن آوری ژنتیک به وجود آمده ، در حال حاضر صد ها ژن در یک سلول شناسایی شده ، و بیماری های ژنتیکی در جنین تشخیص داده می شوند ، در نتیجه برای جلوگیری از بیماری های ژنتیکی در نوزادان کمک کننده می باشد . در واقع ، مسایل اخلاقی در این زمینه امروزه بسیار جدی تر شده است ، زیرا که تعیین ژنوتیپ جنین پیش بینی دقیقی از زندگی آینده و سلامت او ، فراهم می کند .

درمان ناباروریاستفاده از روشIVF

در حال حاضر ، جهت از بین بردن بیماری ها یا ژن های بیماری زا و طولانی کردن عمر ، IVF  به طور کامل با ژنتیک ترکیب شده است . اما بیشتر از همه انجام IVF  ، درک عمیقی را از عشق و علاقه برای داشتن یک کودک و یک شریک ، شادی شگفت انگیز والدین ، درد ناشی از شکست ، انگیزه ای عمیق برای اهداء تخمک و دریافت تخمک یا رحم اجاره ای ایجاد می کند . والدین بیشتر از گذشته مسئول هستند. IVF در حال حاضر بیش از پیش معجزه موجود در جنین زایی را در انسان آشکار می سازد که در طی ۶۰۰ میلیون سال تکامل وجود داشته است .

پروژه ژنوم انسان در حال حاضر کامل است ، و به طور حتم برای IVF  کمک کننده خواهد بود زیرا به زودی جنبه های ژنتیکی رشد جنین اولیه و چگونگی شناسایی ژن های غیر طبیعی را در جنین درک خواهیم کرد .

در حال حاضر روشن است که یک ترکیب متناوب از عملکرد ژن ها در دوران قبل از لانه گزینی در رحم مادر وجود دارد و روش های جدیدی برای شناخت این چنین سیستم های چند ژنی جنین معرفی شده است . به راستی ، در گذر از مرحله تخمک تا بلاستوسیست و لانه گزینی ، در برخی زمینه هایی که این مراحل تکاملی پایه را دربرمی گیرند با مشکلاتی روبرو می شویم .

دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوین به رفع تیرگی واژن می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره ۰۲۱۴۴۲۱۰۰۳۴ تماس حاصل فرمایید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

چگونگیIVF

برای کشت اسپرم ، درجه حرارت باید ثابت و یکنواخت باشد که به طور معمول در دمای  اتاق ۳۷ درجه انجام می شود. میزان بقای اسپرم با گذشت زمان کاهش می یابد . در زمان های مشخص ، بقای اسپرم برای نمونه های کشت داده شده تحت شرایط کنترل و شرایط آزمایش ، ارزیابی می شود . ترزیابی بقای اسپرم معمولا بر اساس درصد اسپرم های متحرک یا درصد اسپرم هایی است که حرکت پیش رونده دارند .

اگر چه معیارهای دیگری نیز نظیر : درصد اسپرم های زنده ، موفولوژی یا عملکرد میتوکندری برای سنجش بقای اسپرم مورد استفاده قرار گرفته است .