لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی؟

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی؟

آیا شما اطلاعات کافی درباره انجام جراحی زیبایی واژن دارید؟ لابیاپلاستی به اقداماتی گفته می شود که توسط متخصص زنان به وسیله انجام عمل جراحی و یا غیر جراحی، برای زیبا سازی ناحیه تناسلی خانم ها صورت می گیرد. واژه ی لابیاپلاستی از دو کلمه لابیا و پلاستی تشکیل شده است. به لبه یا پرده ورودی واژن زنان لابیا می گویند. معنی کلمه پلاستی هم زیبا کردن می باشد.
امروزه خانم ها علاوه بر توجه به زیبایی های ظاهری، به زیبایی اندام های دیگر بدن خود توجه خاصی دارند. یکی از این اندام ها، توجه به زیبایی اندام جنسی خود می باشد. در بعضی از خانم ها، لابیاها بد رنگ، بد شکل و بزرگ شده اند، که در موقع پوشیدن لباس تنگ و برقراری رابطه جنسی آن ها را دچار مشکل می کند. به همین دلیل اعتماد به نفس در آن ها کاهش یافته و موجب ایجاد افسردگی در برخی از خانم ها می شود.
انجام این عمل جراحی حتما باید توسط متخصص زنان انجام شود. نظر پزشک برای چگونگی انجام این عمل، با توجه به سن خانم، نوع مشکل، وجود بیماری های زمینه ای و خصوصیات فردی خانم متفاوت می باشد. به طور مثال برای خانمی که سن بالایی دارد و دارای لابیاهای بزرگ می باشد، استفاده از روش برش لابیاها توصیه می شود ولی در بانوان جوان تر از روش ترمیم لابیاها استفاده می کند. در لابیاپلاستی لبه های داخلی و یا خارجی واژن بریده شده و کوتاه می شود، به این ترتیب واژن شکل زیباتری پیدا کرده و اصلاح می شود.

همه چیز درباره لابیاپلاستی

محتوا

منظور از لابیا چیست؟

اندام تناسلی زنان از دو بخش داخلی و خارجی تشکیل شده است.
بخش داخلی: در این قسمت تخمدان ها، دهانه رحم، رحم و کانال واژن قرار دارند.
بخش خارجی: در این قسمت لابیاها و کلیتوریس وجود دارند.
منظور از لابیاها همان چین های پوستی می باشند که مسئولیت پوشاندن دهانه واژن را بر عهده دارند. علاوه بر این لابیاها از خشکی واژن جلوگیری می کنند. به کمک دو ردیف چین پوستی، دهانه واژن پوشانده می شود.
لابیای کوچک، داخلی یا مینور: این لابیا که چین داخلی است همان چین گوشتی و فاقد مو می باشد. در برخی موارد لابیای داخلی و گاهی مواقع قسمتی از پوست کلیتوریس برش داده می شوند.
لابیای بزرگ یا ماژور: منظور از این لابیا همان چین پوستی خارجی است که بزرگتر بوده و در یک طرف آن مو وجود دارد. اغلب اوقات لابیای بزرگ بد شکل می شود و تحت این عمل جراحی قرار می گیرد.
بیشتر خانم ها بر این اعتقاد هستند که در حالت طبیعی باید لابیاهای کوچک از زیر لابیاهای بزرگ بیرون نزده باشند.

عوامل موثر در ایجاد مشکلات بدشکلی اندام تناسلی چیست؟

مهم ترین عواملی که موجب بزرگ شدن و بدشکل شدن لابیاهای اطراف واژن می شود، موارد زیر می باشد:
1- در هنگام پوشیدن لباس زیر و مایو، اگر تنگ باشند، ممکن است لابیاهای بزرگ از کناره های مایو یا لباس زیر بیرون بیاید و چهره ی زشتی ایجاد کند، در این موقع لابیاها در تماس و تحریک مداوم با لباس و شلوار می باشند به همین دلیل موجب ایجاد سوزش و التهاب در ناحیه تناسلی می شوند.
2- تحریک شدن همیشگی و مداوم لابیاها، باعث ایجاد تغییر رنگ در لبه های ماژور و بیکینی می شود و سیاه شدن واژن و لابیاها را در پی دارد. در این مواقع لابیاهای تیره رنگ ، نیازمند انجام عمل لابیاپلاستی می شوند تا برداشته شوند.
3- بدشکل شدن و بزرگ شدن لابیاهای ماژور و مینور موجب ایجاد فضاهای زیادی در قسمت واژن و ورودی مجرای ادرار می شوند. در این حالت شستشوی ناحیه تناسلی به خوبی انجام نخواهد شد و بهداشت این ناحیه به طور صحیح رعایت نمی شود، بنابراین ناحیه تناسلی خانم ها مستعد بروز عفونت های شدید می شود.
4- ایجاد مشکل در هنگام برقراری رابطه جنسی: شکل بزرگ و زشت لابیاها، باعث ناراحتی و نارضایتی زوج می شود، به همین دلیل باعث نگرانی و آزار خانم می گردد. در برخی مواقع هنگام دخول آلت تناسلی شوهر، لابیاهای بزرگ شده، مشکل ایجاد می کنند و موجب ناراحتی زوج می شود.
5- بانوان ورزشکار که فعالیت ورزشی زیاد و سنگینی دارند، زیاد عرق می کنند. وجود لابیاهای بزرگ موجب ایجاد مشکل در عمل تعریق و ترشح غدد این قسمت شده و تخلیه به درستی انجام نمی شود، بنابراین بوی بد و ناخوشایندی در ناحیه تناسلی خانم ها به وجود می آید که بسیار آزار دهنده می باشد.

انواع لابیاپلاستی

تکنیک تریم: در این روش انجام عمل جراحی، جهت برش دادن می توان هم از تیغ جراحی و هم از لیزر استفاده کرد. مقدار لابیایی که برش داده می شود، بستگی به تشخیص پزشک جراح و بیمار دارد. برخی از خانم ها دوست دارند که تکه بیشتری برش بخورد زیرا زیبایی واژن را در کوچک بودن لابیاها می دانند. بعد از انجام عمل با استفاده از نخ قابل جذب یا نخ غیر قابل جذب با نظر پزشک ناحیه جراحی بخیه می شود.
وج تکنیک: از این روش برای خانم هایی که دوست دارند، مقدار کمی از لابیاها بریده شوند، استفاده می شود. در این روش جراحی قسمت کوچکی از لابیای مینور برداشته می شود که هیچ گونه صدمه ای به اعصاب حسی واژن وارد نخواهد شد و در نتیجه خونریزی و التهاب کمتری هم ایجاد می شود. دوره نقاهت در این روش جراحی کوتاه تر می باشد.

انجام عمل لابیاپلاستی با استفاده از لیزر

انجام عمل لابیاپلاستی بیشتر مواقع به صورت بریدن قسمتی از لابیای ماژور انجام می شود. همچنین در برخی مواقع لابیاپلاستی با کمک لیزر انجام می شود. در این روش از لیزر مونالیزا کمک گرفته می شود. در این روش به جای استفاده از چاقوی جراحی، برش لابیاها به وسیله لیزر انجام می شود. واژن ناحیه حساسی می باشد و اعصاب زیادی در این قسمت وجود دارد، انجام عمل لابیاپلاستی با کمک لیزر بسیار بهتر است و دوره بهبودی سریع تری نیز دارد. از فواید دیگر استفاده از لیزر می توان به تسریع در انعقاد خون اشاره کرد که از خونریزی و التهاب شدید جلوگیری می کند.

عوارض لابیاپلاستی

1- به علت آسیب کمی که به بافت واژن می رسد، بعد از انجام عمل ممکن است خانم دچار تورم و کبودی شود که با گذشت چند روز برطرف می شود.
2- در هنگام ورزش کردن و یا انجام فعالیت های روزانه کمی احساس درد و ناراحتی وجود دارد که به مرور زمان از بین خواهد رفت.

باتشکر از شما مدیریت سایت دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در تهران

admin

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
Call Now Buttonتماس با دکتر گیتی محمدابراهیم