محتوا

با افزایش سن و زایمان های مکرر، بسیاری از زنان برای تنگ کردن واژن خود به پزشکان و متخصصان زیبایی زنان مراجعه خواهند کرد. واژینوپلاستی به جراحی ای گفته می شود که با هدف تنگ کردن واژن انجام می گیرد. راه جایگزین این جراحی ، گرمادهی به واژن با تابش اشعه می باشد. ولی در افرادی که با شلی واژن روبرو هستند، این راه موثر نخواهد بود و روش جراحی واژینوپلاستی نتیجه بخش تر می باشد.

واژینوپلاستی چیست

بعد از زایمان ، بسیاری از زنان از شل شدن واژن خود( در نتیجه کشیدگی بافت و جداشدگی ماهیچه ها ) شکایت دارند. در برخی مواقع این گشادی واژن موجب افتادن تامپون می شود و حتی حس رضایت جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد.

واژینوپلاستی ماهیچه های جدا شده را بهم پیوند دوباره داده و پوست اضافی بخش پشتی واژن را بر می دارد. پوست های نواحی دهانه واژن نیز به منظور زیبایی بخشی، برداشته می شوند.

بیهوشی در واژینوپلاستی

این جراحی هم می تواند تحت بیهوشی کامل انجام شده و هم می تواند تحت بی حسی موضعی انجام گیرد.

جراحی واژینوپلاستی

زمانی که میزان تنگ کردن واژن توسط پزشک و نظر بیمار مشخص می شود، پوست اضافی داخل واژن با ابزار مخصوص برداشته می شود. در زیر پوست بافت همبند سفت شده و بخیه می گردد. زمانی که واژن تنگ می شود، پوست ظریف و مخاطی شکل داخل واژن، بخیه می شود. این جراحی می تواند موجب تنگ شدن مجرای واژن شده و رضایت جنسی را افزایش دهد.

هزینه عمل واژینوپلاستی

این جراحی که جزو جراحی های زیبایی می باشد، تحت پوشش بسیاری از بیمه ها نمی باشد. با مراجعه به پزشک می توان از هزینه دقیق آن و هزینه های بیمارستان یا کلینیک آگاه شد.

عوارض واژینوپلاستی

واجب است که بیمار حتماً به دنبال یک جراح بسیار کارکشته و با تجربه باشد. از عوارض شایع این جراحی می توان به عفونت، خونریزی، درد، و برخی پیچیدگی ها و دشواری های نادر نام برد. ولی تحت نظر پزشک می توان از بسیاری از ناراحتی ها و درد ها پیشگیری کرد.

واژینوپلاستی به جراحی گفته می شود که با هدف تنگ کردن واژن انجام می گیرد. دکتر گیتی محمد ابراهیم جراح و متخصص زنان در غرب تهران با بهره گیری از روش های نوینی به انجام این جراحی می پردازد. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02144210034 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

مراقبت بعد از عمل ترمیم واژن

دوره نقاهت معمولاً یک الی دو هفته بعد از جراحی طول می کشد. بیماران ممکن است با درد شدید در چند روز اول مواجه شوند. تا 8 هفته یا دو ماه بعد از جراحی از مقاربت جنسی و استفاده از تامپون باید پرهیز گردد. بسته به میزان تنگی واژن، بیمار نیاز به استفاده از متسع کننده (که موجب گسترش اندازه واژن می شود) دارد.

با تمییز نگاه داشتن دائمی محل بخیه ها و اطمینان از بهداشت ناحیه، می توان از بسیاری عفونت ها پیشگیری کرد.

• بیمار اجازه دارد که یک الی دو روز بعد از جراحی، استحمام کند. بیمار اجازه استفاده از هیچ شیء ای در داخل واژن خود ندارد ، مگر اینکه به قصد تمییزی باشد.
  • زمانی که بیمار مدفوع می کند، محب بخیه باید حتماً با صابون ملایم و آب شسته شود. بدین ترتیب دوره نقاهت بدون ایجاد هر گونه عفونتی سپری می شود.
  • استفاده از آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط پزشک به مدت حدوداً 5 تا 7 روز، از عفونت ها جلوگیری کرده و در صورت ایجاد عفونت، درمان می شود.
  • با انجام ورزش ها و نرمش های ملایم می توان به استحکام ماهیچه های لگنی و ماهیچه های واژن کمک کرد. همچنین این ورزش ها می توانند به کشش ماهیچه های واژن کمک کنند تا دوره نقاهت سریع تر طی شود. نرمش ها می توانند به کاهش ایجاد اسکار در محل بخیه ها کمک کنند. مهم است که این نرمش ها بسیار ملایم و آرام انجام شوند. بیمار می تواند برای آگاهی از نرمش های درست، از پزشک خود مشورت بخواهد.

لابیاپلاستی

هدف جراحی لابیاپلاستی کاهش دادن حجم و طول لبیای مینور و جلوگیری از بیرون زدن آن از بین لبیاهای ماژور است. همچنین به دلیل اینکه برخی مواقع یکی از لبیاها از دیگری بزرگتر است ، این جراحی به منظور رفع نامتقارن بودن لبیاها انجام می شود. بدین ترتیب درد و احساس ناراحتی هنگام پوشیدن مایو یا لباس زیر تنگ، در ناحیه تناسلی ایجاد نمی شود. جراحی لابیاپلاستی می تواند همزمان با واژینوپلاستی انجام گیرد.